مجله ی راف نت

معرفی بهترین برندهای کیستون شبکه

معرفی بهترین برندهای کیستون شبکه

کیستون، یک یک اتصال دهنده به شکل مادگی است که در ارتباطات داده و شبکه، به ویژه شبکه های محلی (LAN) استفاده می شود. جک کیستون معمولاً در یک صفحه دیواری یا پچ پنل نصب می شود. دوشاخه کیستون کانکتور نر منطبق می باشد که اغلب به انتهای کابل یا سیم متصل می گردد.

فهرست مطالب

اساسی ترین وظیفه کیستون شبکه به عنوان یکی از مهم ترین و حیاتی ترین قطعات در تجهیزات مرتبط با شبکه، فراهم کردن امکان برقراری ارتباط میان کابل شبکه و سایر تجهیزات پسیو شبکه مانند سوئیچ شبکه، پچ پنل شبکه و غیره می باشد. این قطعه توسط برندهای معروف معتبری چون نگزنس، لگراند، دی لینک، سوپیتا، دانوب و … تولید شده و در بازار موجود بوده و هر کدام از  این برندها، دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصر به فرد مخصوص به خود هستند.

بهترین کیستون شبکه

اصطلاح کیستون برگرفته از شکل و مشخصه آن بوده و به جک دیواری استاندارد RJ-11 شباهت بسیاری دارد. از این توع جک معمولا به منظور اتصال دستگاه های تلفن، فکس و مودم های کامپیوتری dial-up در خطوط تلفن معمولی استفاده می شود.

کیستون شبکه در طرح‌های متنوعی عرضه می‌شوند و هر کدام کاربرد تخصصی خود را دارند. انعطاف پذیری این قطعات بزرگترین مزیت آنها می باشد و حتی می توانید انواع مختلف این کیستون ها را در یک پچ پنل نصب کنید.

با وجود بسیاری از برندها و انواع کیستون، تشخیص اینکه در خرید کیستون شبکه به چه مواردی توجه کرد کار نسبتا زمان بر و دشواری است. در این مقاله، تلاش ما این است که به شما دیدگاهی منحصربه‌فرد در خرید بهترین کیستون شبکه ارائه گردد. 

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع کیستون شبکه

انواع کیستون شبکه

با درنظر داشتن ویژگی، کارایی و کاربردهایی که می توان برای کیستون شبکه متصور شد، این قطعه دارای انواع گوناگون و دسته بندی های مختلفی است. 

کیستون شبکه غالبا همراه با سایر تجهیزات شبکه مانند کابل، سوئیچ، پچ پنل، روتر و غیره به کار می رود. این محصول بر اساس فاکتورهای مختلفی تقسیم‌بندی می گردد که عبارتند از: نوع استاندارد، مقاومت در برابر نویز و اختلال (SFTP یا UTP)، جنس بدنه، ابعاد و قابلیت قفل‌شوندگی.

برخی از جک های کیستون بسته به اینکه قصد دارید از آن برای چه کاری استفاده کنید، در موقعیت های خاص عملکرد بهتری خواهند داشت. آگاهی از تفاوت های انواع این قطعات می تواند به شما در انتخاب بهترین مورد برای این کار کمک کند.

در اینجا چند نمونه برای مثال ارائه شده است که عبارتند از:

  •  جک های ماژولار 6P6C (RJ-11) (تلفن)
  • جک های ماژولار 8P8C (شبکه کامپیوتری)
  • ک های RCA (صوتی/تصویری)
  •  mini-DIN 4 پین (جک های S-Video)
  • جک HDMI (صوت و تصویر با کیفیت بالا)
  • پایانه های بلندگو
  • کانکتور 3.5 میلی متری TRS (جک هدفون استریو به صورت مینیاتوری)

در حالی که تمامی این جک‌ها کار یکسانی را انجام می‌دهند، اندازه‌های مختلف هر کدام می‌تواند به پروژه شما کمک خاصی نمایند، بنابراین مراقب باشید که در چه فضایی و با کدامیک باید کار کنید.

معرفی بهترین برندهای کیستون شبکه

با توجه به نقش بسیار مهم کیستون در شبکه، می توان برای این قطعه وظایف و کارکردهایی اساسی در کیفیت، کارایی و ماندگاری تجهیزات نیز متصور شد. به همین دلیل در ادامه این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین برندهای کیستون شبکه بپردازیم که محصولاتشان در بهترین سطح کیفی تولید می گردند.

کیستون شبکه لگراند

لگراند یکی از بهترین برندهای کیستون شبکه
لگراند یکی از بهترین برندهای کیستون شبکه

برند لگراند متعلق به کشور فرانسه، یکی از شرکت‌های معتبر، معروف و موفق در زمینه تولید تجهیزات مرتبط با شبکه از جمله کیستون شبکه به شمار می رود. محصولات تولید شده توسط این برند، در عین تنوع بسیار بالا، از سطح کیفی مطلوبی نیز برخوردار هستند و به همین دلیل یکی از بهترین برندهای کیستون شبکه در بازار جهانی تلقی می شد.

کیستون شبکه لگراند در انواع دسته بندی ها همچون شیلددار (SFTP) و بدون شیلد (UTP) و با استانداردهای CAT5، CAT6 و CAT6a تولید و به بازار عرضه می گردند. یکی از قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد کیستون‌های برند لگراند، این است که تمامی کیستون های تولیدی توسط این شرکت دارای قابلیت قفل شدن هستند و برای نصب و راه اندازی به هیچ گونه ابزاری نیاز ندارند. همچنین بر روی این قطعات، یک فیس پلیت نیز تعبیه شده و کاربران هنگام نصب آن، نیاز به فیس پلیت دیگری نخواند داشت. به کیستون شبکه لگراند، همچنین دارای شاتر یا محافظ پورت نیز می باشند که از نفوذ گرد و غبار به آنها جلوگیری می نماید و زمانی که کیستون به دستگاه دیگری متصل نباشد، از محفظه ورودی کیستون شبکه محافظت می کند.

کیستون شبکه نگزنس

لگراند یکی از بهترین برندهای کیستون شبکه

برند نگزنس متعلق به کشور فرانسه، یکی از بزرگ ترین تولید کننده های قطعات الکترونیکی و تجهیزات شبکه در جهان بشمار می رود. این شرکت دارای سابقه بسیار طولانی بوده و به عنوان یکی از با معتبر ‌ترین و با تجربه ترین شرکت ها در میان سایر نمونه های اروپایی شناخته می شود.

کیستون های شبکه تولید شده توسط برند نگزنس، دارای تنوع بسیار بالایی بوده و دارای دسته بندی های مختلفی هستند. هر کدام از این نوع کیستون ها با توجه به نوع شیلد، سرعت تبادل داده و … دارای کاربردها و کارایی های متفاوتی بوده و در انواع مختلفی از شبکه ها – از ساده تا پیچیده – مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کیستون شبکه سوپیتا

برند سوپیتا، یکی از برندهای معتبر و موفق در زمینه تولید تجهیزات شبکه از جمله کیستون شبکه در کشور ایران به شمار می رود. تمامی محصولات تولید شده توسط این برند مطابق با استاندارد‌های جهانی بوده و علاوه بر کیفیت ساخت قابل قبول، دارای قیمتی مقرون به صرفه و مناسبی نیز هستند.

همانطور که ذکر شد، کیستون های ‌شبکه تولیدشده توسط برند سوپیتا دارای کیفیت ساخت مطلوب و تنوع بالایی بوده و دارای انواع مختلفی هستند که بر اساس نوع شیلد (SFTP و UTP) و استانداردهای مختلفی همچون CAT5 و CAT6 دسته بندی می شوند. محصولات این شرکت معمولا با جنس بدنه ی پلاستیک و با مکانیزم 180 درجه‌ تولید و عرضه شده و به همین دلیل نیز کیستون سوپیتا یکی از برترین برندهای تولید کننده ی کیستون شبکه در بازار تجهیزات به شمار میرود.

کیستون شبکه دانوب

دانوب یکی از بهترین برندهای کیستون شبکه

برند دانوب یکی برترین برندهای تولید کننده تجهیزات شبکه در کشورمان ایران بشمار می رود و محصولات این شرکت از نظر کیفیت و تنوع، دارای قابلیت رقابت با نمونه های خارجی است. این شرکت محصولات خود را علاوه بر فروش در بازار داخلی، به سایر کشورهای همسایه نیز صادر نموده و موفق شده تا رضایت مندی بسیاری از کاربران را به خود جلب نماید.

کیستون شبکه دانوب همانند سایر محصولات این برند، با توجه ویژه به محصلات مشابه و برتر خارجی، دارای کیفیت ساخت بالا و قیمتی مقرون به صرفه می باشد. کیستون‌های این برند در 2 نوع SFTP و UTP همراه با استانداردهای CAT5 و CAT6 تولید شده و به بازار عرضه می گردند.

سخن پایانی

در این مقاله از راف نت به معرفی نمونه هایی از بهترین برند کیستون شبکه پرداخته و معتبرترین برندها را به همراه ویژگی‌ها و قابلیت‌های خاص هریک آنها را توضیح دادیم. آگاهی از انواع برندهای کیستون شبکه و مشخصات هریک از آنها به شما کمک می‌کند تا در خرید خود محصول مطمئن تری را متناسب با نیاز خود انتخاب نمایید. در این مقاله می توانید با مقایسه و بررسی مشخصات و ویژگی های کیستون‌های معرفی شده متعلق به هرکدام از این برندها، محصول مورد نظر خود را سفارش داده و خریداری نمایید. از اینکه که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید، از شما سپاسگزاریم.

درباره‌ی rafmag

همچنین ببینید

بررسی کامل ساختار فیبر نوری در مجله راف نت

بررسی کامل ساختار فیبر نوری در مجله راف نت

فیبر نوری اینترنت یک فناوری پیچیده است که امکان انتقال اطلاعات را به شکل نور …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب صحیفه. لایسنس فعال نشده است، برای فعال کردن لایسنس به صفحه تنظیمات پوسته بروید.